Tips: Triangel Push ups – Smalt grep for bedre aktivering!

Triangel pushups

Du har helt sikkert prøvd «vanlige» push ups før, hvor hendene plasseres med omtrent en skulderbreddes avstand.

Det er uten tvil en god øvelse som aktiverer både bryst og triceps, men nye studier viser faktisk at du kan få enda bedre aktivering ved å utføre øvelsen med smalt grep!

Den nevnte studien viser at dersom du trener push ups med smalt grep (triangel push ups), så vil du aktivere både bryst og triceps mer i løpet av øvelsen.

Triangel push ups utføres slik;

  1. Plasser hendene slik at tomlene og pekefingrene danner et triangel.
  2. Løft deretter kroppen opp, slik at bare hendene og tærne berører underlaget.
  3. Ha fokus på å opprettholde en rett kropp, og unngå svai i korsryggen.
  4. Senk deg deretter ned til bakken, og fokuser hele tiden på å holde albuene tett inntil kroppen.
  5. Press deretter opp igjen til utgangsposisjonen.
  6. Når du kommer tilbake til utgangsposisjonen bør du stramme brystmusklene, slik at du legger til rette for enda bedre aktivering.

Vi vet at mange lærer bedre av å se en video, og vi har derfor inkludert en kort videosnutt som viser hvordan du utfører triangel push ups.

 

 

GetFitness

GetFitness er en nettside hvor det publiseres nyttig informasjon om trening, kosthold og kosttilskudd. Vi ønsker å bidra med kunnskap og informasjon, slik at du kan gjøre de beste valgene for deg selv og din egen helse. Artiklene som publiseres på vårt nettsted er ment for å være informative, og flere av artiklene er publisert av frivillige som ønsker å dele sin kunnskap om trening og kosthold. Kontakt oss gjerne dersom du ønsker å publisere en artikkel hos oss!