Tren biceps hver dag i 3 uker og få større armer!

Biceps-trening med stang

Har armene sluttet å vokse? Eller har de egentlig aldri vokst?

Da er det kanskje på tide at du prøver ut mer ekstreme metoder. Og ja, du kan faktisk trene armer hver dag i en liten periode uten at det gjør noen skade.

Vi anbefaler derfor at du følger vår metode i 3 uker, før du går tilbake til det vanlige måten å trene armer på.

Og nei. Du blir ikke overtrent av å følge dette oppsettet!

9 sett hver eneste dag!

Først av alt må du velge en øvelse som du holder deg til gjennom de 3 ukene. Her kan du velge helt fritt, men du bør finne en øvelse som du kjenner at tar godt.

Eksempler på gode øvelser er hammer-curls, stående biceps-curls, hantel-curls og lignende.

Sik utfører du programmet:

  • Sett 1: Oppvarming med lav belastning.
  • Sett 2: Ta 6 repetisjoner med en relativt lav vekt som du typisk kan klare rundt 10 repetisjoner med.
  • Sett 3-5: Ta 8 repetisjoner med relativt tung belastning. Repetisjonene skal utføres kontrollert, og du bør bruke omkring 2 sekunder i den positive delen av løftet, og 3-4 sekunder på den negative. Du skal kjenne at det virkelig brenner på de siste repetisjonene!
  • Sett 6-8: Legg på enda litt mer vekt, og ta 4 repetisjoner per sett. Fokuser også her på at repetisjonene utføres kontrollert.
  • Sett 9: Siste sett! Bruk 50% av vekten du hadde på i forrige set, og ta så mange repetisjoner du klarer!

Gode resultater

Dette programmet vil føre til at du virkelig sjokkerer muskulaturen din. Du vil rett og slett tvinge musklene til å vokse!

Samtidig bør du ha i bakhodet at du skal gjøre dette hver dag i 3 uker. Noen dager vil du føle at du har mye energi. Andre dager vil du ha mindre energi.

Ideellt sett burde man jo øke belastningen hver treningsøkt. Når du trener biceps hver eneste dag er det likevel tilnærmet umulig. Du kan derfor fint tillate deg selv å bruke litt lavere vekter de dagene du har mindre energi.

Siden programmet skal kjøres hver eneste dag bør du også utelukke biceps fra det vanlige treningsprogrammet ditt. Dette programmet bør altså være den eneste treningen du får for biceps i løpet av de 3 ukene.

Tør du å prøve? Det kan jo hende at du endelig får litt større armer!

GetFitness

GetFitness er en nettside hvor det publiseres nyttig informasjon om trening, kosthold og kosttilskudd. Vi ønsker å bidra med kunnskap og informasjon, slik at du kan gjøre de beste valgene for deg selv og din egen helse. Artiklene som publiseres på vårt nettsted er ment for å være informative, og flere av artiklene er publisert av frivillige som ønsker å dele sin kunnskap om trening og kosthold. Kontakt oss gjerne dersom du ønsker å publisere en artikkel hos oss!