Har armene sluttet å vokse?

Eller har de egentlig aldri vokst, og du begynner å gå lei av fyrstikkarmene?

Da er det kanskje på tide at du prøver ut mer ekstreme metoder.

Og ja, du kan faktisk trene armer hver dag – bare ikke gjør det til en fast del av treningsprogrammet ditt.

Vi anbefaler derfor at du følger vår metode i 3 uker, før du går tilbake til det vanlige måten å trene armer på.

Og nei.. du blir ikke overtrent av å følge dette oppsettet!

9 sett hver eneste dag!

Først av alt må du velge en biceps-øvelse som du ønsker å trene.

Optimalt sett bør du velge den øvelsen du kjenner at tar best.

Eksempler på gode øvelser du kan velge er hammer-curls, stående biceps-curls, hantel-curls og så videre.

Sik utfører du programmet:

  • Sett 1: Oppvarming med lav belastning.
  • Sett 2: Ta 6 repetisjoner med en relativt lav vekt som du typisk kan klare rundt 10 repetisjoner med.
  • Sett 3-5: Ta 8 repetisjoner med relativt tung belastning. Repetisjonene skal utføres kontrollert, og du bør bruke omkring 2 sekunder i den positive delen av løftet, og 3-4 sekunder på den negative. Du skal kjenne at det virkelig brenner på de siste repetisjonene!
  • Sett 6-8: Legg på enda litt mer vekt, og ta 4 repetisjoner per sett. Fokuser også her på at repetisjonene utføres kontrollert.
  • Sett 9: Siste sett! Bruk 50% av vekten du hadde på i forrige set, og ta så mange repetisjoner du klarer!

Dette programmet vil føre til at du virkelig sjokkerer muskulaturen din, og rett og slett tvinger den til å vokse!

Samtidig bør du ha i bakhodet at du skal jo gjøre dette hver dag i 3 uker.

Noen dager vil du føle at du har mye energi, mens andre dager vil du ha mindre energi.
Ideellt sett burde man jo øke belastningen hver treningsøkt, men siden du trener biceps hver dag så er det nærmest umulig.
Du kan derfor fint tillate deg selv å bruke litt lavere vekter de dagene du har mindre energi.

Merk også at siden du skal gjennomføre dette programmet hver dag, så er dette den eneste formen for biceps-trening du skal utføre i løpet av perioden.

I løpet av de 3 ukene vil du øke muskelkapasiteten og rekruttere flere raske muskelfibre – som enkelt og greit vil gi deg større armer!